מה פירוש kk בצ’כית?

כשתקראו את תיאורי הנכסים באתרי הנדל”ן השונים בצ’כיה סביר להניח שתתקלו במונחים סתומים. בצ’כיה לא מקובל לפרסם למכירה “דירת 2 חדרים” או “דירת סטודיו” אלא יש שימוש במונחים שונים לגמרי כגון “דירת 1+2” או “דירת 1+kk”.

ובכן, יש שני חלקים בכל בית או דירה אליהם מתייחסים המספרים השונים. בואו ניקח כדוגמא את “דירת 1+2”.

  • המספר הראשון (2) אומר כמה חדרים יש בדירה בסך הכל. זה כולל גם את חדרי השינה וגם את הסלון וחדרים נוספים אם יש. במקרה זה, המספר 2 אומר שיש חדר שינה אחד וסלון אחד, או שני חדרי שינה – תלוי בדירה עצמה.
  • המספר השני לאחר סימן הפלוס (1) מציין את מספר המטבחים. ברוב הדירות והבתים בצ’כיה יש רק מטבח יחיד, אך יש גם בתים גדולים עם יותר ממטבח אחד כגון בתים בהם חיים בצוותא כמה דורות (two-generation houses). בבתים אלה חיים הסבא והסבתא בחלק אחד והילדים והנכדים גרים באחר.
  • ייתכן גם שתתקלו בדירות שיש להם תוספת של kk במקום מספר. kk הוא ראשי תיבות של הביטוי הצ’כי kuchyňský kout – פינת מטבח. זה אומר שהמטבח הוא לא חדר נפרד וכל אזור הבישול ממוקם באחד החדרים. לכן, אם יש לכם 2+kk, זה אומר שיש לכם חדר שינה אחד וחדר נוסף שבתוכו פינת מטבח.

ומה ההבדל בין דירת סטודיו, 1+kk ודירת חדר? אין הבדל. זה פשוט חדר אחד שמכיל חדר שינה ופינת מטבח.

כשמדובר בדירות שמגיעות עם kk יש היבט נוסף שכדאי לשקול. יש לא מעט דירות שהן רק 1+kk, אבל עם שטח הרבה יותר גדול מאשר דירות 1+2. לכן, כאשר אתם מחפשים דירה לרכישה בצ’כיה, שימו לב לשטח הדירה. גם אם היא 1+kk, יהיה ניתן לחלק אותה בצורה נוחה באמצעות קירות גבס ואפילו בעזרת רהיטים.

זה נכון שבישראל יש דירות עם מעלית, מזגנים וגישה טובה לנכים אך בצ’כיה הדברים האלה אינם נחשבים לסטנדרט. זכרו לשאול על כל הפרטים הקטנים ביותר בעת רכישת דירה חדשה, כי מה שהוא נורמלי לחלוטין בישראל הוא לא תמיד כזה בצ’כיה.

אנו בחברת Conbiz מסייעים ברכישת דירות, בתים ובניינים בפראג וברחבי צ’כיה. נשמח לסייע גם לכם. צרו איתנו קשר כאן.

 

Scroll to Top
יצירת קשר

    X
    צור קשר דילוג לתוכן