2019 -שכר המינימום בצ’כיה עולה שוב

מינואר 2019 שכר המינימום בצ’כיה עולה ב-1150 קרונות צ’כיות ל-13,350 קרונות. עלייה זו צפויה להשפיע על התחייבויות פיננסיות רבות, למשל ניכויים למס הכנסה, שיעור מס ההכנסה והטבות מס להורים עובדים.

אמנם העלייה בשכר המינימום צפויה לסכן את מעמדה של צ’כיה כמדינה זולה, כלומר כאחת מהמדינות באיחוד האירופי שבהן המשכורות נמוכות במיוחד, אבל מכיוון שהיא אינה מוגבלת רק למקבלי שכר המינימום (כ-150,000 איש) היא צפויה להשפיע על כלל המשק.

ככלל, שכר גבוה יותר מביא לתשלומי מס ולביטוחי בריאות גבוהים יותר, הן מצד המעסיקים והן מצד העובדים. כיום ביטוח הבריאות בצ’כיה מהווה 13.5% מהשכר והתשלום המינימלי עומד על 1803 קרונות צ’כיות לחודש. שכר המינימום מהווה את הבסיס לביטוח בריאות של אנשים שאינם חייבים בתשלום מס, למשל עובדים במשרות חלקיות, סטודנטים ומובטלים.

בנוסף, שכר המינימום מהווה את הבסיס לחישוב התשלום המרבי האפשרי למובטלים שזכאים לקבל את מחציתו. כמו כן, שכר המינימום משפיע על הפנסיה שנחשבת פטורה ממס עד תקרה מסוימת – עד פי 36 משכר המינימום. שכר המינימום מהווה גם חלק מחישוב ניכויי מס להורים עובדים – מה שצפוי להשפיע גם בתחום זה.

המשמעות היא שהעלייה בשכר המינימום תורמת בין השאר גם לתקציב הלאומי. ממשלת צ’כיה צפויה להרוויח 1.26 טריליון קרונות צ’כיות יותר מאשר ב-2018, בעיקר הודות להיטלים ולמיסים השונים. לכן, לא פלא שיש כבר קריאות בצ’כיה להעלות את שכר המינימום עוד יותר.

עוד על שכר בצ’כיה

Scroll to Top
יצירת קשר

    X
    צור קשר דילוג לתוכן