השפעת התיירות הגואה על מחירי הדירות בפראג

צ’כיה נחשבת למעצמת תיירות אמיתית. נופים וטבע עוצרי נשימה, ערים עתיקות ותחבורה נוחה הם רק חלק מגורמי המשיכה של המדינה וגם מיקומה הגיאוגרפי של צ’כיה במרכז אירופה מסייע לביסוסה כיעד תיירותי ראשון במעלה. רק כמה שעות נסיעה ברכבת מבדילות בין בירת צ’כיה פראג לוינה וברלין כאשר הודות לאמנת שנגן התנועה בין מדינות אלו נחשבת לנוחה, זולה וקלה ואינה מצריכה מעבר בביקורת דרכונים.

התיירות לפראג

רוב התיירים שמגיעים לצ’כיה מבלים מספר לילות בפראג וממשיכים הלאה ברחבי המדינה אבל חלק משמעותי מהם מגיע במיוחד רק לפראג. המשמעות היא שמשנה לשנה מספר התיירים בפראג הולך ועולה. למשל, בשנת 2018 בפראג נרשם גידול של 3.2 אחוזים לעומת 2017 במספר התיירים בעיר – כ-8 מיליון מבקרים בעיר שאוכלוסייתה היא 2.5 מיליון איש. וזאת לאחר ששנת 2017 נחשבה לשנת שיא תיירותית – יותר מ-20 מיליון תיירים בצ’כיה כולה (עלייה של יותר מ-9% לעומת 2016).

ההשפעה של התיירות בפראג על מחירי הנדל”ן למגורים בעיר

אחת ההשפעות של התיירות היא על מחירי הדירות, בעיקר לצורך השכרה לטווח קצר לתיירים. נתוני המשרד המרכזי לסטטיסטיקה בצ’כיה מראים שברחבי צ’כיה כולה, מספר האורחים במפעלי האירוח השיתופיים השונים (Airbnb ופלטפורמות דומות) הגיע ל-21.3 מיליון בשנת 2018 – 1.3 מיליון יותר מאשר ב -2017 מה שמהווה עלייה של 6.4%. הביקוש הגדול למגורים לטווח קצר גורם לכך שרכישת דירה בפראג לצרכי תיירות יכולה להביא גם לתשואה דו-ספרתית או לפחות קרובה לכך.

השפעה נוספת של התיירות היא על המחירים של דירות יד שנייה. סקר שנעשה בתחום ע”י הפורטל Bezrealitky מצא שפראג היא העיר היקרה בצ’כיה מבחינת נדל”ן. בפראג המחירים הגיעו ל-80,361 קרונות צ’כיות למ”ר (לפי סקרים אחרים מחירים אלו הגיעו ל-101,091 קרונות צ’כיות). גם מחיריהם של בתים פרטיים עלו בשנה שעברה ובפראג נרשמה במחירם עלייה של 36% (עד לרמה של 68,647 קרונות צ’כיות למ”ר).

מה צופן העתיד?

הצפי הוא שמחירי הנדל”ן בפראג ימשיכו לעלות ובאזורים מסוימים אפילו יותר מאשר בשנה שעברה. למשל, במרכז פראג ובמקומות שנמצאים במרחק נסיעה קצר לעיר הבירה. הסיבות לכך מלבד התיירות המתגברת הן רבות, למשל היעדר היצע של דירות להשכרה באזורי הביקוש, חוקי בנייה שמקשים על התחלות בנייה, תהליכים ארוכים לקבלת היתרי בניה והעדר בתשתיות להרחבת היצע הנדל”ן.

מעוניינים להשקיע בפראג? הצטרפו אלינו

Scroll to Top
יצירת קשר

    X
    צור קשר דילוג לתוכן