משבר המהגרים החיובי שעוברת פראג ב-2019

צ’כיה בכלל ופראג בפרט חווה מחסור של אנשי הייטק מקומיים – מה שמביא את חברות ההזנק הצ’כיות לנסות ולשכנע עובדי הייטק ומהנדסים מרחבי האיחוד האירופי להגר לצ’כיה. רק בשנת 2018 עלה מספר עובדי ההייטק בצ’כיה ב-20,000 והגיע לסך של 206,000.

צ’כיה קוראת להייטקיסטים

לדברי גורמים בחברות כוח האדם המקומיות שמגייסות עובדים זה לא הסוף מסיבה אחת – יש עשרות אלפי הזדמנויות עבודה פתוחות בצ’כיה לעובדי הייטק בטווח הזמן המיידי. ההערכות הנמוכות מעריכות את המספר ב-30,000 אבל יש כאלו שטוענים שמדובר ב-50,000 וככל שענף האינטרנט וההייטק מתפתח והולך הרי שהמספרים האלה ימשיכו לעלות בשנים הקרובות.

כאמור, המדינות שמהן מגיעים העובדים הן לרוב מדינות האיחוד האירופי שיש בהן שיעורי אבטלה גבוהים (למשל ספרד, איטליה ויוון), אבל גם מדינות מחוץ לאיחוד האירופאי ומדינות בדרום אמריקה.

הבקשות לאשרות שהייה עולות

אחת ההשלכות של גיוס כאלו הוא גידול במספר הבקשות לאשרות שהייה בצ’כיה. בין תחילת ינואר לסוף יוני 2019 התקבלו 408,000 בקשות לוויזה – 13% יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. 95% מכל בקשות הוויזה מקבלות את אישור השלטונות הצ’כים.

בשנת 2018 התקבלו 722,000 בקשות לאשרות שהייה בצ’כיה- שיא של כל הזמנים, אבל ההערכות הן שבשנת 2019 מספר זה יחצה את סף ה-800,000.

אמנם חלק מהבקשות מגיעות ממדינות שבהן נדרשת ויזה לצורך ביקור בצ’כיה (למשל הודו וסין), אבל חלקן הן על בסיס כלכלי, למשל יזמים ואנשי עסקים שמגיעים לצ’כיה לצרכי עסקים. עם זאת, מרבית הבקשות הן של עובדים המגיעים לצ’כיה לצרכי עבודה.

המשמעות היא שצ’כיה תופסת את המקום ה-7 בתחום זה מבין 26 מדינות האיחוד האירופי. מה שמביא אותנו לסיבה בגללה כתבנו את המאמר הזה. עובדי ההייטק מחפשים היכן להתגורר בצ’כיה ובפראג בפרט.

זה הזמן שלכם לרכוש נדל”ן בפראג במחירים נוחים עם אפשרות מימון מצויינת וליהנות מעליות הערך הצפויות בשנים הקרובות. 

נשמח לסייע לכם, צרו איתנו קשר.

Scroll to Top
יצירת קשר

    X
    צור קשר דילוג לתוכן