חברי מועצת פראג אישרו את הקמת קו המטרו D בין מרכז העיר לדרומה

מסמך שנדון בוועדת התחבורה העירונית של פראג מגלה כי מועצת העיר אישרה את הקמת קו המטרו D בקטע Pankrác - Nové Dvory. הבנייה תארך שמונה שנים והיא אמורה לעלות 52 מיליארד קרונות צ'כיות, כאשר חלק מהמימון יגיעו מסובסידיות של קרנות אירופאיות. 

בניית קו המטרו D נתקלה בעיכובים רבים. הבנייה הייתה אמורה להתחיל במקור בשנת 2010, אך עתירה שהוגשה בשנת 2016 עיכבה את התהליך. העתירה ביקשה לשנות את התכנונים המאושרים לתחנות בין פאנקראץ ל-Písnice. זאת בטענה שהתכנונים כבר מיושנים ואינם משקפים את המגמות הנוכחיות בתחבורת המונים.

קו המטרו החדש D יחבר את מרכז העיר לשכונות בחלק הדרומי יותר שלה, שכונות שיש בהן כיום אפשרויות לא מספקות בכל הנוגע לתחבורה ציבורית. כל הרכבות בקו זה יהיו ללא נהג.

"המטרה שלנו היא להפוך כל תחנה למקום בעל ערך אמנותי גבוה שבו אזרחי פראג ירגישו בנוח. הקו החדש לא ייראה כמו תחנות המטרו האחרונות בקו A ", אמר סגן ראש עיריית פראג Adam Scheinherr ובאירוע החניכה של הקו צפויים להשתתף אמנים רבים.

"פראג אינה מתפשרת בתחום האסתטיקה ושואפת לממש רעיונות מודרניים גם כאן. המטרה שלנו היא להציג תחנות מטרו חדשות שיעמדו בסטנדרט האמנותי העולמי ", אמר ראש עיריית פראג Zdeněk Hřib.

חברת התחבורה של פראג השיקה אתר אינטרנט המוקדש כולו לקו המטרו הקרוב. המבקרים יוכלו למצוא מידע מפורט על הקו החדש ולהתעדכן בקצב הבנייה.

קצת רקע על המטרו הפראגאי

המטרו של פראג נוסד בשנת 1974 והוא מורכב כיום משלושה קווים (A, B ו- C) המשרתים 61 תחנות. רשת המטרו מורכבת מרשת מסלולים באורך של 65.2 קילומטר.

מערכת המטרו של פראג שירתה 589.2 מיליון נוסעים בשנת 2012 (כ- 1.6 מיליון מדי יום) – מה שהופך אותה למערכת המטרו החמישית באירופה מבחינת עומס תעבורה.

עוד על המהפכה ששינתה את מערכת הרכבות בצ'כיה