שכונת דייוויצקה (Dejvice) בפראג 6 – היתרונות והחסרונות

שכונת דיוויצקה Dejvice היא שכונה ברובע פראג 6 שנחשבת לאחת הטובות בעיר: נופים מרהיבים ביופיים, נכסי נדל”ן ברמה גבוהה, שפע של שטחים ירוקים, אינספור אפשרויות לבילוי והמון שקט ושלווה שהופכים אותה למועדפת בקרב אזרחים זרים ודיפלומטים. החיים במחיצת העשירון העליון הם לא זולים, כך שהמגורים בשכונה הזו לא מתאימים לכל משפחה צ’כית אבל עם זאת, יש כמה דברים שיש לקחת בחשבון.

היתרונות

קרבה לעורקי תחבורה 

Dejvice קרובה לשדה התעופה הבינ”ל של פראג ויש בה תחנות רבות של תחבורה ציבורית. למשל, נסיעה במטרו ובאוטובוס משכונה זו לכיכר וואצלב במרכז העיר נמשכת רק 6 דקות.

בנוסף, ניתן להגיע בקלות מ- Dejvice ליעדים אחרים בפראג באמצעות תחבורה ציבורית, למשל לשכונות בפריפריה העירונית, לתחנת הרכבת המרכזית Praha-Podbaba station ועוד.

אדריכלות מודרנית משובחת 

התפתחות השכונה חפפה את התפתחותה של צ’כוסלובקיה, כך שהיא מאופיינת בנכסים מרווחים במיוחד למשל:

  • Villa Müller – נבנתה ע”י האדריכל Adolf Loos נראית כאילו היא יצאה מאנגליה הכפרית
  • Baba -אחוזה משפחתית קטנה שנבנתה בין שתי מלחמות העולם
  • Bubeneč – מובלעת אקלקטית שבה מתגוררים שגרירים ושנחשבת לאיזור שיא אדריכלי.

תרבות שתייה מפותחת

הפאבים Na Urale pub ו-Dei-Witze ברחוב Puškinovo נחשבים לנקודות המפגש של תושבי השכונה. כמה רחובות משם בסמוך לפארק Stromovka נמצא מוסד מקומי נוסף – Na Slamníku. המקום אמנם עבר שיפוץ, אבל שמר על אווירה אותנטית ומסורתית.

הריאות הירוקות הכי אהובות בפראג

למרות שרובו נמצא בתחומי פראג 7 פארק Stromovka נמצא במרחק הליכה משכונת דייביצקה אבל הוא לא לבד והשכונה כוללת ריאות ירוקות נוספות למשל, עמק Šárka שמקנה תחושה של שקט בלב העיר והפארק ברחוב Puškinovo שמשופע בבתי קפה.

קרבה לבתי ספר בינלאומיים

הודות לעובדה שהשכונה כוללת שפע של וילות מבודדות עם חצרות גדולות היא מושכת אליה גם משפחות עם ילדים כך שהקרבה לבתי הספר הבינלאומיים (International School of Prague, Riverside School, Prague British School ) רק מוסיפה לאטרקטיביות שלה.

ההתחדשות העירונית של רחוב Vitězné

נקודת העניין העיקרית בשכונה היא המרחב התוסס שנמצא סביב צומת הרחובות Evropská, Jugoslavských Partyzánů ו-Svatovítská. 

הצומת צפוי לעבור שיפוץ בקרוב ובינתיים כל שנה מתקיים כאן שוק איכרים בחודשים מרץ-דצמבר, בחורף מוקמת כאן בימת החלקה ובקיץ נבנה חוף מלאכותי ומוקמת במה לאירועים.

החסרונות

מחירי הנדל”ן מרקיעים

בשנת 2017 המחירים למ”ר לדירות חדשות ויד 2 בשכונה הגיעו ל-93,699 ו-88,236 קרונות צ’כיות בהתאמה, כך שמחירי הדירות הרקיעו שחקים: מחיר דירת 3 חדרים הגיע ל-10 מיליון קרונות צ’כיות ודירת 4 חדרים ל-15 מיליון.

מחירי השכירויות גם כן עלו ובעיקר של נכסים גדולים. למשל: שכ”ד של דירת 3+1 הוא כ-30,000 קרונות צ’כיות ודירת 4+1 כ-40,000 קרונות. 

זיהום אוויר ורעש

איכות אוויר ירודה ורעש כתוצאה מהתנועה לצד הכבישים הראשיים Evropská, Svatovítská, ו-Jugoslavských Partyzánů הם סוגיה בוערת. עם זאת, הבעיה הזו יורדת במידה מסוימת ברחובות שנמצאים מצפון ומדרום לכביש Evropská. 

דמוגרפיה 

שכונת Dejvice נחשבת פופולרית בקרב משפחות ואנשים מבוגרים, כך שאין לה הרבה מה להציע לקבוצות הגיל שנמצאות באמצע. למשל, חנויות בגדים חדשות שנפתחו בשכונה מיועדות לפנסיונרים, אבל לא נפתחו חנויות דומות לצעירים. 

קניות

בשכונה יש מספר מצומצם של סופרמרקטים. Kaufland שנמצאת ליד Jugoslavských partyzánů נחשב לגדול מכולם. החלופה היא הסופרמרקט שמשתייך לרשת המרכולים אלברט ברחוב Vítězné, אבל הוא נחשב לצפוף.

יש אמנם חנויות קטנות ברחבי השכונה, אבל מי שמעוניין במתחם גדול ייאלץ לנסוע באוטובוס לקניון Šestka.

מחסור במקומות חנייה 

חנייה היא בעיה כואבת במיוחד ברחובות של Bubeneč ובאזור רחוב Vítězné. עם זאת, אם אתם מצליחים לשים ידיכם על נכס באזורים Hanspaulka ו-Evropská רוב הסיכויים שהוא יכלול חנייה, כך שהבעיה נפתרה.

היתרון הגדול

בועה בינלאומית

מכיוון שבשכונה יש קהילה גדולה של דוברי אנגלית היא נחשבת לבועה בינלאומית, מה שהקנה לה את השם “אמריקה הקטנה”. צ’כיה הולכת ונפתחת עם השנים אל המערב והאוכלוסיה הצעירה כבר דוברת אנגלית במידה רבה יותר מהדור הקודם. האוכלוסיה הצעירה הזו תעדיף לגור באיזורים עם אווירה בינלאומית כך שהשקעה בשכונה הזו היא אולי מעט יקרה יותר בהשוואה לחלופות האחרות שיש בפראג אבל כפי הנראה שבטווח הארוך השכונה רק תמשיך להתחזק.

לסיוע ברכישת נדל”ן בדייויצקה פנו אלינו ונשמח לסייע לכם.

Scroll to Top
יצירת קשר

    X
    צור קשר דילוג לתוכן