צ’כיה מדורגת במקום השני בעליית שכר הדירה באירופה בשנים האחרונות

לפי מכון המחקר Eurostat צ’כיה רשמה את העלייה השנייה בגודלה בשכר הדירה באיחוד האירופי בשנים האחרונות, כאשר דמי השכירות עלו ב -80% ב-13 השנים האחרונות נכון לתחילת 2020.

מאז 2007 דמי השכירות בצ’כיה עלו בלמעלה מ 80% ומחירי הדירות ב 70%, שניהם גבוהים מאוד בהשוואה למדינות אחרות באיחוד האירופי. המדינה היחידה באיחוד האירופי שרשמה צמיחה מהירה יותר בשכר הדירה הייתה ליטא, עם עלייה של יותר מ 100%. לגבי עליית מחירי הדירות, צ’כיה הייתה מעט נמוכה יותר, במקום הרביעי.

הממוצע של 20% עלייה באיחוד האירופי משקף קשת רחבה של שינויים בשוק הנכסים, כולל ירידות במחירי הדירות והשכירות במדינות מסוימות. למשל, מחירי הדירות ביוון ירדו ב-36%, אבל עלו ב-91% בלוקסמבורג. גם מחירי שכר הדירה השתנו בין המדינות, אם כי פחות. למשל, ביוון הייתה ירידה של 18%, אבל בליטא הייתה עלייה של 102%. צ’כיה נמצאת בחלק הגבוה יותר של המאזניים עם עליית מחירי שכר דירה של 82% ועלייה נמוכה במעט במחירי הדירות של 68%.

בעוד ליטא ולוקסמבורג רשמו את העליות הגבוהות ביותר בשכר הדירה ובמחירי הדירות, בהתאמה בשתי המדינות נרשמה עליות נמוכות בהרבה במחירי הדירות. לצד הונגריה, צ’כיה היא המדינה היחידה שרשמה עליות גבוהות בשני המגזרים.

למרות שהעליות במחירי הדירות והשכירות נעות סביב 20% ברחבי האיחוד האירופי, עלויות שכר הדירה עלו בהתמדה במהלך 13 השנים האחרונות. בחמש השנים האחרונות צמיחת מחירי הדירות חרגה במהירות מזו של מחירי שכר הדירה, ובתחילת 2020 ראינו עליות גבוהות ממש לפני תחילתו של משבר הקורונה.

Scroll to Top
יצירת קשר

    X
    צור קשר דילוג לתוכן