נראה שמשבר הקורונה לא משפיע על עליית מחירי הנדלן בפראג

משבר הקורונה לא צפוי לגרום לירידת מחירי הנכסים בצ’כיה, כך נאמר בתחילת 2020 ע”י אנשי Association for the Development of the Property Market בפראג. עם זאת, לטענתם ניתן לצפות להאטה במכירות ולירידה במחירי השכירות, אך המחסור בדירות בשוק צפוי להכריע את הכף ולגרום לעלייה במחירי הנדל”ן בפראג.

לפי הנתונים של חברת הפיתוח טריגמה מספר הדירות הזמינות להשכרה לטווח ארוך בפראג עלה ל-12,371 – עלייה של 71.8% ברבעון הראשון של 2020 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זו הייתה העלייה הגבוהה ביותר ב-4 השנים האחרונות -מה שגרם לעלייה של 86.1% במספר הנכסים הזמינים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

נשיאת הקבוצה Zdenka Klapalová אמרה שהעלייה במספר הדירות הזמינות להשכרה לטווח ארוך עשויה להביא לירידה במחירים, אך ירידה זו צפויה להיות קצרה. לנוכח המחסור האקוטי בדירות בפראג, היא צופה ירידה מסוימת בביקושים השנה, אך לטענתה זהו מצב זמני. היא גם אמרה שלא צפויה ירידה במחירי הנכסים, אך יש הערכה שזמן סגירת העסקאות יתארך – מה שיגרום ללחץ על המוכרים ולהצעת הנחות במחיר. לטענתה, הביקוש ייחלש כי אנשים יפסיקו לרכוש נכסים לזמן מה בגלל הרגשת חוסר ודאות כלכלית. בנוסף, היזמים אינם מגיבים בגמישות מספקת לביקוש בשוק והצע הדירות אינו מספק – מה שמביא לעליית מחירים.

עם זאת, לדעתה חקיקה היא הסוגייה המרכזית שמשפיעה על מחירי הדירות, בעיקר תהליכי האישור האיטיים והמסובכים שנהוגים היום בפראג.  לכן Association for the Development of the Property Market מנסחת קוד בנייה חדש, מה שצפוי לקצר ולפשט את הבירוקרטיה הקשורה לבנייה.

לחקיקה זו שצפויה להיכנס לתוקפה באמצע 2023 יש כבר עכשיו מתנגדים רבים, חלקם טוענים שהיא תועיל ליזמים ומנוגדת לאינטרס הציבורי וחלקם טוענים שהיא לא חוקתית.

כך או כך – אנליסטים מעריכים כי ענף הבנייה יהיה מהראשונים להתאושש ממשבר הקורונה, בעיקר הודות לעובדה שהוא אינו תלוי רבות בסחר חוץ. 

זקוקים למידע נוסף? פנו אלינו

Scroll to Top
יצירת קשר

    X
    צור קשר דילוג לתוכן