בין שתי ערים – החיים בפראג ובברנו

להשוות את החיים בברנו לחיים בפראג זה כמו להשוות תפוחים לתפוזים. למרות שמדובר בשני מקומות יפים להפליא, ישנם כמה הבדלים משמעותיים בין שתי הערים הגדולות של צ’כיה. הנה העיקריים שבהם.

דבר ראשון, ברנו היא עיר קטנה לעומת פראג הגדולה. ברנו נחשבת לבעלת קסם מיוחד שנובע מהידידותיות של אנשיה ומהעובדה שקל ללכת בה ברגל. אמנם גם פה כמו בפראג יש מערכת יעילה ומצוינת של תחבורה ציבורית, אבל אם אתם לא גרים בפאתי העיר – רוב הסיכויים שממש לא תצטרכו להשתמש בה.

למרות שבברנו יש אטרקציות תיירותיות כמו קתדרלה גותית מפוארת וטירה היסטורית, היא הצליחה להיות מתחת לרדאר בתחום הזה. אמנם גם פה יש שעון אסטרונומי כמו בפראג, אבל הוא מושך הרבה פחות תיירים מאחיו בעיר הבירה הצ’כית. העדר התיירים מורגש בעיקר במרכז העיר ובאתרים המרכזיים שלה, כך שלא צפויים תורים בכיכר העיר ובטירת Spilberk. 

המשמעות של החיים מחוץ לעיר הבירה ופחות תיירים היא אחת – מחירים זולים יותר כמעט בכל תחום. מלינה, ועד אוכל ובילויים. למשל, בברנו בירה פילזנר נמכרת בחצי מחיר מאשר בפראג אבל למרות זו האווירה צעירה, חיי הלילה תוססים והיא ממש לא מתקרבת לעומס שמאפיין את פראג לפעמים.

מצד שני, החיים בעיר קטנה לא מתאימים לכולם. אמנם יש בעיר חנויות גדולות כמו Tesco ו-H & M אבל אין בה חנויות של רשתות ממותגות. אותו דבר לגבי מזון – אמנם בברנו יש אפשרויות מצוינות לאכול, אבל אי אפשר להשוות זאת למגוון המוצרים בפראג. למשל, אם אתם מתים על אוכל אקזוטי – רוב הסיכויים שלא תמצאו את מבוקשכם בברנו.

אם אתם צריכים משהו ממשרד ממשלתי מסוים – כנראה תצטרכו לנסוע במיוחד לפראג בשביל זה. המזל הוא ששתי הערים מחוברות זו לזו באמצעות רשת של אוטובוסים ורכבות, כך שהמשימה הופכת להיות קלה מהבחינה הזו.

בפראג הנופים האורבניים הייחודיים מהווים את מוקד המשיכה העיקרי של העיר, אבל לתעשיית התיירות המקומית יש יתרונות מפתיעים. למשל, אתם לא צפויים להיתקל בבעיה בחנויות ובמסעדות אם אתם לא דוברים את השפה הצ’כית.

אם אתם מתלבטים בין השלווה של ברנו לנוחות של פראג דבר אחד בטוח – שתי הערים מלאות בהיסטוריה ובמסורת ובשתיהן ניתן לטעום את אורח החיים הצ’כי האותנטי. איפה שלא תבחרו לשהות אתם לא תטעו כי שתי הערים הן בחירה מצוינת.

למידע מעניין נוסף על צ’כיה לחצו כאן

Scroll to Top
יצירת קשר

    X
    צור קשר דילוג לתוכן